Monday 12 September 2011

dial0g antara siang dan malam....

malam: sudikah engkau bersama aku?
siang: memang telah lama aku ingin bersamamu namun aku malu menyatakan itu...
malam: kenapa engkau menyukai aku?
siang: sebab kamu indah..tenang anggun dan jelita..punya bulan,punya bintang,punya pungguk yang dapat mententeramkan jagat raya. dan aku xseindah mu..hanya punya mentari untuk menerangi bumi manusia..
malam: tapi aku tetap suka kamu.dan ingin bersama mu merasakan keperitanmu menahan mentari semata untuk memberi manfaat kepada manusia.
siang: darjat kita tidak sama dan berbeza dan aku takut kamu tidak sanggup menghadapi kepanasan kehidupan ku yang sentiasa menahan airmata demi manusia dan aku tidak mahu terluka ditengah jalan..
malam: tidak!aku bertekad untuk bersamamu, dan menyusuri jalanmu untuk mendapatkan keredhaan-Nya..
siang: sanggupkah kamu kehilangan bulan dan bintangserta pungguk yang mewarnai keindahanmu?
siang: sanggupkah?

suasana kembali sepi..sesepi sebelumnya...

p/s: cian kt siang~~sayang yang sementara sj...

No comments:

Post a Comment